بازسازی ۵۲۲ واحد دامی آسیب دیده در شهرستان خوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: در جریان زلزله اول در این شهرستان ۵۲۲ واحد دامی در شهرستان خوی در معرض تخریب قرار گرفت که بازسازی انجام و واحدها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند انجام شده در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی، همراهی سازمان جهاد کشاورزی این استان در جریان زلزله بوده است.

وی ادامه داد: بازسازی 522 واحد دامی در شهرستان خوی که در جریان زلزله اول تخریب شدند، صورت گرفته و واحدها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شهبازی با بیان این که در جریان زلزله دوم، با همکاری استانداری، احداث ۳ هزار واحد دامی شهرستان به تصویب رسید، تصریح کرد: برای هر واحد ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که ۱۵.۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته و مابقی آن در ماه‌های آینده اختصاص خواهد یافت، همچنین ۳۰ میلیون تومان وام برای هر واحد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تامین سیمان و بلوک هم توسط شهرداری و انجمن‌های مردم‌نهاد انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمام ۵۲۲ واحد بازسازی و به صاحبان دامداری‌ها تحویل شده است و از ۳ هزار واحد تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ واحد تکمیل شده و ۲۵۰ واحد در مرحله دیوارچینی و سقف‌چینی هستند که امیدواریم تا پایان ماه این واحدها به بهره‌برداری برسند.

وی در پایان عنوان کرد: ۳ هزار و ۵۲۲ واحد صنعتی کوچک دامی در سطح روستایی شهرستان خوی خواهیم داشت که پروانه و مجوز واحدهای کوچک دامی برای این واحدها صادر خواهد شد تا به اقتصاد خانوار روستایی کمک شود.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی