حمایت کامل سازمان دامپزشکی از تولید داروها و واکسن‌های دامپزشکی

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور سیاست‌های این معاونت جهت تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم را به‌ تفصیل تشریح کرد.

به نقل از ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور محمد سبحانی مطلق گفت: شعار سال طی چند سال اخیر گویای تمرکز مقام معظم رهبری روی اهمیت مباحث اقتصادی است و که این بیانگر اهمیت اقتصاد و معیشت ملت از دیدگاه ایشان است.

وی افزود: شعار امسال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در ادامه نام‌گذاری سال‌های قبل و برنامه‌های مبتنی بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور و تقویت تولید از طریق به‌کارگیری مشارکت مردمی است و با نظر به اهمیت حوزه تشخیص و مدیریت درمان از مجموع وظایف سازمان دامپزشکی کشور، معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خود را موظف و مکلف به اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری دانسته و برنامه‌هایی را در این خصوص پیاده‌سازی می‌کند.

سبحانی مهم‌ترین اقدامات پیش رو در این‌ ارتباط  را تقویت مشارکت مردم جهت اجرایی شدن سیاست‌های بهداشتی و افزایش نظارت سازمان دانست و گفت: مانع زدایی از شرکت‌های تولید دارو و توزیع‌کننده واکسن و مکمل‌ها از برنامه‌های این معاونت است تا فرایند تولید در این بخش پس از شناسایی دقیق موانع، مانع زدایی شود.

وی ادامه داد: در این رابطه از طریق رابطه تنگاتنگ و نشست‌های متعدد با تشکل‌‎های مرتبط، دستورالعمل‌های موجود را در معرض نقد و بررسی قرار داده و پیشنهادات این تشکل‌ها را مورد دقت و توجه قرار خواهیم داد.

سبحانی همچنین به تسهیلگری اشاره کرد و گفت: در این راستا معاونت دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور می‌کوشد تا نه‌تنها موانع را از پیش روی شرکت‌های تولیدکننده واکسن، دارو و مکمل بردارد، بلکه آمادگی دارد شرایطی حرکت این شرکت‌ها به‌سوی تولید باکیفیت و قیمت منطقی و قابل‌ رقابت مواد مورد نیاز واحدهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل ایران را فراهم کند.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور یکی از اقدامات در خصوص این تسهیل‌گری را جلوگیری از واردات محصولات دارای مشابه داخلی عنوان کرد و گفت: در این راستا علاوه بر مانع زدایی و تسهیل‌ گری، استفاده از منابع علمی معتبر در کنار اعمال نظرات متخصصین و دعوت از نخبگان دانشگاهی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 وی شفافیت و قانون‌مداری را باعث افزایش تولید و مشارکت مردمی قلمداد، و خاطرنشان کرد: در این رابطه دستورالعمل‌های موجود به‌روزرسانی شده و به اطلاع تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی خواهد رسید و هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی یا مشترک و استفاده از تسهیلات بانکی، از حمایت 100 درصدی سازمان دامپزشکی کشور برخوردار خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:B2n.ir/k57635